طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ فرانسوی گردویی

طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ

طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ فرانسوی گردویی بدون فر با سفیده کنجدی وانیلی xvc jidi advdkd  t d

شیرینی پفکی که با نام مرنگ هم شناخته می شود یکی از شیرینی های ساده فرانسوی است که نیاز به پخت ندارد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت تفریحی دنی همراه باشید.

برای شما آموزش تهیه بهترین شیرینی خوشمزه گردویی را داریم که برای کودکان بسیار محبوب است و می توانید به راحتی آن را درست کنید.

شیرینی پفکی یا همان مرنگ را می توانید با هزینه ای کم و فقط با سفیده تخم مرغ در منزل تهیه کنید. در ادامه این بخش طرز تهیه شیرینی پفکی را در اختیار شما کد بانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم.


شیرنی پفکی را می توانید با پودر گردو و با پودر نارگیل نیز تهیه کنید و در ایام عید از مهمان هایتان با شیرنی گردویی پفکی و شیرینی نارگیلی پفکی پذیرایی کنید. در این مطلب دستور پخت شیرینی پفکی ساده را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای ۵۰ عدد شیرینی
سفیده تخم مرغ۲ عدد
سرکه سفید۱ قاشق چایخوری
وانیلیک سوم قاشق چایخوری
پودر قند۱۴۰ گرم
شکلات تخته ای۵۰ گرم
پودر پسته و پودر بادامبرای تزیین

دستور تهیه شیرینی پفکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پفکی مرنگ ابتدا سفید های تخم مرغ را به همراه سرکه و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و چند دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا کاملا فرم بگیرد. در ادامه پودر قند را اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پودر قند به طور کامل با دیگر مواد ترکیب شد، کاهس را به روش بنماری روی بخار آب قرار می دهیم و به مدت ۸ دقیقه با دور تند همزن می زنیم. هم زدن را تا زمانی که جای رد پره همزن روی مواد بماند ادامه می دهیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید زیر حرارت ظرفی که روی ان بنماری را انجام می دهید کاملا کم باشد و آب قل های ریز بزند. اگر حرارت بخار آب زیر مواد زیاد باشد سفید می برد و خراب می شود. حالا مایه شیرینی را داخل قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله چهارم

روی یک سینی مناسب کاغذ روغنی می اندازیم و با قیف شیرینی را به اندازه یک فندق قیف می زنیم. پس از اینکه قیف زدن شیرینی ها به پایان رسید باید آنهار ا خشک کنیم. برای این منظور می توانیم از فر، بخاری یا شوفاژ استفاده کنیم.

مرحله پنجم

اگر فر نداشته باشیم سینی را روی شوفاژ یا بخاری بسیار کم قرار می دهیم تا زمانی که شیرینی ها کاملا خشک شوند. اگر بخواهیم سریعتر خشک شوند فر را با کمترین حرارت روشن می کنیم و سینی را داخل فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

برای اینکه فر بیش از حد داغ نشود حتما درب آنرا کامل نبندید، حرارت زیاد باعث می شود شیرینی ها ترک بخورند و ظاهرشان کاملا خراب شود. پس از اینکه شیرینی ها خشک شوند به راحتی از کاغذ روغنی جدا می شوند.

مرحله هفتم

حالا شکلات تخته ای را به روش بنماری ذوب می کنیم و ته شیرینی ها را داخل شکلات ذوب شده می زنیم، سپس بلافاصله داخل پودر پسته و پودر بادام می زنیم و شیرینی ها را کنار می گذاریم تا شکلات سفت شود و خودش را بگیرد.

مرحله هشتم

حالا شیرینی ها را جمع می کنیم و در ظرف درب دار قرار می دهیم و در دمای محیط نگهداری می کنیم. توجه داشته باشید که این شیرینی را نیاز نیست در یخچال نگهداری کنیم و باید در دمای محیط باشد تا خشک بماند.


نکات شیرینی پفکی


هرچه تکه‌های مغز گردو درشت‌تر باشد، شیرینی حجیم‌تر می‌شود.

به جای رنگ خوراکی می‌توانید یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده به کار ببرید یا اصلا از هیچ رنگی استفاده نکنید.

علت اضافه کردن جوهر لیمو این است که پس از پخته شدن شیرینی، رویه آن خشک نشده و از آن جدا نشود.

گاهی برای تهیه شیرینی پفکی به جای زرده از سفیده تخم مرغ نیز استفاده می‌کنند، اما شیرینی حاصل بافتنی ترد نخواهد داشت.


دستور 2 تهیه شیرینی پفکی


مواد لازم برای شیرینی پفکی گردویی

گردو ۱۰۰ گرم 

 زرده تخم مرغ ۳ عدد 

 پودر قند ۳ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری 

آرد یک قاشق چایخوری

وانیل نصف قاشق چایخوری


 طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی 

زرده و وانیل را آنقدر بزنید تا کرم رنگ شود گردو را اضافه کرده و کمی هم بزنید پودر قند، آرد، بیکینگ پودر را اضافه کرده و یک دور هم بزنید.کف ظرف را کاغذ روغنی پهن کرده و با فاصله با قاشق بریزید، مدت زمان پخت ده تا پانزده دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد می باشد به دفعات چک کنید شیرینی نسوزد.

نظرات