طرز تهیه کلوچه کنجدی نرم مرحله به مرحله

طرز تهیه کلوچه کنجدی

طرز تهیه کلوچه کنجدی معصومه رسولی کاکائویی جمی فوری صبحانه تنوری خانگی بدون فر نرم مرحله به مرحله بازاری خانگی

کلوچه کنجدی یکی از انواع کلوچه های بسیار خوشمزه ایرانی است که معمولا به عنوان میان وعده سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با وبلاگ دنی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه کنجدی
آرد قنادی۲ و دو چهارم پیمانه
نشاسته ذرت¼ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
ماست شیرین۳ قاشق غذاخوری سر پُر
روغن مایعسه چهارم پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر قند۱ پیمانه
کنجد۱ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت کلوچه کنجدی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه پودر قند و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه با دور متوسط همزن می زنیم تا حجمش زیاد شود. در ادامه روغن را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد مخلوط شود هم می زنیم.

مرحله دوم

در یک ظرف جداگانه ماست شیرین را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم و چند دقیقه کنار می گذاریم تا حجمش زیاد شود و پف کند، سپس به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را با پودر هل مخلوط می کنیم و یک مرتبه الک می کنیم، سپس آرد را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مایه کلوچه یکدست شود. در پایان باید مایه کلوچه ما غلظتی شبیه به ماست چکیده داشته باشد.

مرحله چهارم

حالا مایه کلوچه را داخل یک ظرف در ب دار می ریزیم و به مدت ۴۵ دقیقه داخل فریزر قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از اینکه مایه کلوچه به خوبی استراحت کرد انرا از فریزر خارج می کنیم، سپس کنجد را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

فر را با دمای ۱۸۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس داخل سینی فر یک کاغذ روغنی می اندازیم. حالا یک قاشق مناسب را با روغن چرب می کنیم، سپس از مایه کلوچه با قاشق بر می داریم و آنرا گلوله کرده و درون کنجد می غلطانیم.

مرحله ششم

حالا کلوچه ها را به ترتیب و با فاصله داخل سینی فر می چینیم. پس از اینکه تمام کلوچه ها را داخل سینی فر چیدیم، سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کلوچه ها بپزند. پس از پخت کلوچه ها چند دقیقه گریل را روشن می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روی کلوچه ها هم طلایی شد، سینی را از فر خارج می کنیم و در دمای محیط قرار می دهیم تا کلوچه ها کاملا خنک شوند. حالا کلوچه ها را داخل ظرف دربسته قرار می دهیم تا کاملا نرم شوند، سپس در یخچالل نگهداری می کنیم.


مطالب مرتبط :

دستور طرز تهیه پن کیک خوشمزه و مخصوص با شیر


منابع :

فیسبوک چی شی

سوغات خوشمزه گیلان

نظرات