طرز تهیه کروسان خوشمزه و مخصوص برای صبحانه لاکچری

طرز تهیه کروسان

طرز تهیه کروسان

کروسان یکی از انواع نان های حجیم است که به صورت مغز دار و رول پخته می شود. این نان ریشه فرانسوی دارد و به معنی نان هلالی است. کروسان مانند املت گوجه و پنکیک معمولا برای صبحانه یا عصرانه سرو می شود. می توان بین کروسان از شکلات، مربا یا مارمالاد و کرم فندق یا بادام زمینی استفاده نمود. حتی می توان بدون مغز آن را تهیه کرد. برای مشاهده اموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کروسان خوشمزه در ادامه با سایت اموزشی دنی صادق همراه باشید.

مواد لازم کروسان
آردحدودا 4 پیمانه
آبنصف پیمانه
شیر ولرمنصف پیمانه
شکر6 قاشق غذا خوری
خمیر مایه1 قاشق غذا خوری
نمک1 قاشق غذا خوری
کره آب شده4 قاشق غذا خوری معادل 60 گرم
تخم مرغ1 عدد
وانیل1 قاشق چای خوری
شکلاتبه میزان دلخواه
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ1 عدد
شیر2 قاشق غذا خوری
شکر1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه کروسان

 

مرحله اول

در ابتدای کار، یک کاسه بزرگ برداشته و آب و شیر و شکر و خمیر مایه و نمک و کره ذوب شده را درون آن می ریزیم. تخم مرغ و وانیل را هم اضاغه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

آرد را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سپس با مخلوط کن یا همزن خمیر به مدت 3 دقیقه با دور کم یا متوسط هم می زنیم تا یک خمیر لطیف بدست آید.

مرحله سوم

سپس خمیر را وسط کاسه جمع کرده و روی آن را سلفون می پیچیم و می گذاریم تا یک ساعت استراحت کند. فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. پف خمیر را با دست می گیریم.

مرحله چهارم

سطح کار و وردنه را آرد پاشی کرده و خمیر را روی سطح کار نازک پهن می کنیم. سپس خمیر را به قطعات مثلثی برش می زنیم. مقداری شکلات را وسط هر قطعه خمیر می گذاریم

مرحله پنجم

و سپس خمیر را از قسمت پهن مثلث به سمت باریک رول می کنیم. زرده تخم مرغ و شیر و شکر را با هم درون یک کاسه مخلوط می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله ششم

سپس کروسان ها را روی آن قرار می دهیم. از مواد رومال با استفاده از یک فرچه روی کروسان ها را رومال می کنیم. نان ها را با فاصله کنار هم در سینی قرار می دهیم

مرحله هفتم

و فضا برای پخت و پف کردن برای آن می گذاریم. سپس به مدت 20 دقیقه درون فر از قبل گرم شده با همان دما قرار می دهیم تا پخته و طلایی شود. بعد از پخت از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از دما بیفتد.

مرحله هشتم

سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب قرار می دهیم و سرو می کنیم. می توان به جای شکلات بین کروسان از مارمالاد یا مربا یا حتی مواد پیتزا مخلوط استفاده نمود.

نظرات