طرز تهیه ماقوت زعفرانی مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه ماقوت

طرز تهیه ماقوت زعفرانی با شیر برای نوزاد با ژله برای دو نفر با ارد برنج چیست مشهد xvc jidi lhr j

ماقوت یکی از انواع دسرهای خومزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به یزد می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی دنی همراه باشید.

مواد لازم ماقوت

  • نشاسته گل ۶ قاشق غذاخوری
  • پودر هل ۱ قاشق چایخوری
  • گلاب ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر ½ لیوان
  • آب ۲ لیوان
  • پودر ژله موزی ۱ بسته
  • تخم شربتی ۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه ماقوت

مرحله اول

برای تهیه ماقوت زعفرانی ابتدا نشاسته گل را به همراه نصف پیمانه آب سرد داخل یک کاسه فلزی مناسب می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا نشاسته به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه پودر هل را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گلاب را به همراه زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه شکر را به همراه ۲ لیوان آب به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس کاسه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر به طور کامل حل شود و طعم و بوی خامی نشاسته گرفته شود. هم زدن مواد را باید به صورت متداوم تا زمانی که مایه ماقوت به غلظت و قوام مناسب برسد ادامه دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه غلظت مواد تقریبا مانند فرنی شد، باید کاسه را از روی حرارت کنار بگذاریم. در ادامه تخم شربتی را در آب می خیسانیم تا دانه هایش ژله ای شود، سپس مایه ماقوت را درون ظرف سرو می ریزیم و روی آنرا صاف می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر ژله را به همراه یک لیوان آب جوش ترکیب می کنیم تا کاملا حل شود، سپس یک لیوان آب سرد به همراه تخم شربتی اضافه می کنیم و پس از کمی مخلوط کردن، روی ماقوت می ریزیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

مطالب پیشنهادی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با ژله برای 10 نفر آموزش تصویری پاناکوتا زعفرانی دسر سراشپزباشی قالبی شف طیبه بدون خامه

پاناکوتا یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. در این اموزش می توانید پاناکوتا را با طعم زعفرانی درست کنید که علاوه بر اینکه طعم خوشمزه ای داردف ظاهر ان نیز بسیار شیک و خوشرنگ است. پاناکوتا زعفرانی با اموزش کامل را در این لینک مشاهده کنید.

حلوای بادام تبریزی , دستور حلوای بادام تبریزی , طرز تهیه حلوای بادام تبریزی

یکی از دسرهای خوشمزه و بسیار معروف شهر تبریزی حلوای بادام است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. حلوای بادام را می توانیم با طعم های متنوعی درست کنیم و این حلوا با نام حلوای کفگیری نیز شناخته می شود. البته در دستوری که ما معرفی می کنیم این حلوای خوشمزه به صورت مجلسی تر تهیه می شود. در ادامه آموزش حلوای بادام خوشمزه را مشاهده کنید.

طرز تهیه بستنی سنتی بدون خامه زعفرانی با ثعلب بدون ثعلب سه رنگ بروجرد کره ای با عسل xvc jidi fsjkd skjd

بستنی سنتی نیازی به معرفی ندارد و همه ایرانی ها بدون برو برگرد این بستنی خوشمزه را دوست دارند. بستنی سنتی را می توانیم به سلیقه خود به صورت لیوانی یا درون کاسه سرو کنیم، یا اگر بخواهیم از روش های قدیمی استفاده کنیم. می توانیم بستنی اماده شده را درون نان های بستنی سرو کنیم. در ادامه با اموزش بستنی سنتی خوشمزه و ساده همراه باشید.

نظرات