طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای برای تزیین غذا و پیش غذا

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای کوکوی سیب زمینی بامیه ای غذاهای بامیه ای خانگی در منزل

سیب زمینی بامیه ای را می توانید به عنوان دورچین انواع غذاهای مجلسی یا میان وعده سرو کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مجله تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر
سیب زمینی۲ عدد کوچک
آرد سیفددو سوم پیمانه
آبدو سوم پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
کره۱۵ گرم
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری

دستور پخت سیب زمینی بامیه ای

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ لیوان آب و مقدار نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند. پس از اینکه سیب زمینی ها پختند، پوست شان را می گیریم و به صورت داغ با رنده ریز رنده  می کنیم.

مرحله دوم

حالا دو سوم پسمانه آب را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و کره را به همراه کمی زردچوبه به ان اضافه می کنیم، پس از اینکه آب به جوش امد آرد سفید را به صورت یکباره به تابه اضافه می کنیم و به صورت متداوم هم می زنیم تا خمیر منسجم شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر به خوبی جمع شد ( مانند خمیر نون خامه ای یا بامیه) آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد، سپس تخم مرغ را به خمیر اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا تخم مرغ به خورد خمیر برود.

مرحله چهارم

در ادامه بکینگ پودر را به همراه سیب زمینی پوره شده و مقداری نمک به خمیر اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا خمیر یکدست شود و هیچ گلوله ای از آرد یا سیب زمینی در آن باقی نماند، حالا خمیر را داخل قیف با ماسوره کنگره دار می ریزیم.

مرحله پنجم

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به حدی روغن می ریزیم که سیب زمینی های بامیه ای در روغن شناور باشند. پس از اینکه روغن داغ شد خمیر را به اندازه دلخواه داخل روغن داغ قیف می زنیم و با قیچی چرب شده برش می زنیم.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا بامیه ها طلایی شوند، سپس آنها را از روغن خارج می کنیم و روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.


منبع : فیسبوک

نظرات