خواص و مضرات ادویه زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم و پوست

خواص زردچوبه

خواص زردچوبه برای کبد با شیر برای تخمدان با اب گرم برای لاغری با اب گرم ناشتا برای رحم و عسل
زردچوبه یکی زا انواع ادویه ها و طعم دهنده های بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که در کشورهایی مانند هند به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شود.

خاصیت های زردچوبه

درمان جوش و آکنه

یکی از خاصیت های مهم ادویه زردچوبه این است که این ادویه خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل از ماسک این ادویه می توانید به صورت موضعی برای درمان و پاک سازی جوش های صورت و آکنه خفیف استفاده کنید.
برای تهیه ماسک زردچوبه یک ظرف مناسب انتخاب کنید سپس ۱ قاشق چای خوری زردچوبه را به همراه نصف قاشق چایخوری عسل ، ۲ قاشق غذاخوری آرد گندم و ۳ قاشق غذاخوری شیر با هم مخلوط کنید.
مواد ذکر شده را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست بیاید سپس یک لایه بسیار نازک از این خمیر روی پوست صورت قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا تاثیر خود را روی پوست بگذارد سپس پوست صورت را به آب گرم بشویید.

درمان سیاهی دور چشم

یکی دیگر از خواص زردچوبه برای زیبایی پوست، رفع سیاهی اطراف چشم است. برای این منظور هم باید از ماسک زردچوبه استفاده نمایید، برای تهیه این ماسک نصف قاشق چایخوری زردچوبه را به همراه یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی، نصف قاشق چایخوری آب لیمو ترش و نصف قاشق چایخوری آرد گندم مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست بیاید.
سپس ماسک تهیه شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی کبودی و سیاه های دور چشم قرار دهید و پس از آن به آب ولرم بشویید. برای تهیه ماسک زردچوبه می توانید از ترکیب این ادویه با آب آناناس تازه هم بهر  ببرید که باعث روشن تر شدن رنگ پوست دور چشم می شود.

مفید برای دستگاه گوارش

زردچوبه از ادویه هایی محسوب می شود که به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. از مهم ترین خاصیت های زردچوبه برای دستگاه گوارش می توان به بهبود هضم غذا، درمان زخم معده، درمان معده درد، درمان سندرم روده تحریک پذیر و جلوگیری و درمان یبوست اشاره کرد.

درمان افسردگی

نتایج مطالعاتی که اخیرا انجام شده است نشان می دهد که زردچوبه می تتواند برای درمان افسردگی نیز مفید باشد. زردچوبه حاوی مقادیر مناسبی از کورکومین است که این ماده برای درمان افسردگی مفید می باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که کورکومین کوجود در زردچوبه می توانید باعث تحریک دوپامین مغز و ترحش سروتونین شود که برای درمان افسردگی بسیار مفید می باشد.

فواید برای دوران قاعدگی

به خانم هایی که دوران قاعدگی مشکلات زیادی دارند توصیه می شود از زردچوبه بیشتر استفاده کنند زیرا مصرف زردچوبه باعث می شود که علائم قاعدگی کاهس یابد، ضمن اینکه زردچوبه می تواند به درمان سندروم پیش از قاعدگی نیز کمک کند.

لاغری و کاهش وزن

اگر به دنبال کاهس وزن و لاغری هستید می توانید از زردچوبه هم در رژیم غذایی خود استفاده کنید زیرا مصرف زردچوبه باعث می شود سرعت متابولیسم بدن افزایش یابد و در نتیجه باعث سرعت چربی سوزی و دفع سموم از کبد می شود. علاوه بر این طبق مطالعات جدید، کورکومین موجود در ادویه زردچوبه می تواند به کاهش وزن کمک کند.

منبع : خاصیت های زردچوبه

نظرات