طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با ژله برای 10 نفر آموزش تصویری پاناکوتا زعفرانی دسر سراشپزباشی قالبی شف طیبه بدون خامه
پاناکوتا زعفرانی یکی از انواع دسرهای بین المللی بسیار خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پودر ژلاتین۲ قاشق سوپخوری
خامه صبحانهیک بسته
شیر۱٫۵ پیمانه
شکرنصف پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه پاناکوتا زعفرانی

مرحله اول

ابتدا پودر ژلاتین را در کاسه ای می ریزیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و نصف لیوان آب جوش روی آن می ریزیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا کاملا در آب حل شود.شیر و خامه را زودتر از یخچال بیرون می آوریم و گوشه ای می گذاریم تا با دمای آشپزخانه سازگار شود.

مرحله دوم

قالب مورد نظر را با قلمو چرب می کنیم و کنار می گذاریم. پودر ژلاتین که کاملا در آب حل شد و شیر را داخل قابلمه ای کوچک می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و بلافاصله خامه را نیز به شیر می افزاییم و شکر را نیز کم کم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس با قاشق مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود و بعد ژلاتین شفاف شده را اضافه می کنیم و همگی مواد را مجددا مخلوط می کنیم و زعفران دم کرده را نیز می افزاییم و (می توانید کمی گلاب نیز به مواد اضافه کنید) مداوم مایه پاناکوتا را هم می زنیم تا قوام یابد.

مرحله چهارم

زمانیکه مایه پاناکوتا غلیظ شد و به حالتی شبیه به فرنی رسید حرارت را خاموش می کنیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و کنار می گذاریم تا خنک شود و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱۲ ساعت کاملا خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

پاناکوتا آماده شده را از یخچال بیرون می آوریم و روی آن بشقاب قرار می دهیم و بر می گردانیم.البته می توانید اول کناره های آن را با کارد از قالب چدا کنید و بعد بر گردانید و روی آن را با انواع مغزیجات مانند پسته یا انواع میوه ها تزئین کنید.نوش جان

نظرات