طرز تهیه شربت پرتقال سن ایچ خوشمزه به روش کارخانه ای

طرز تهیه شربت پرتقال

طرز تهیه شربت پرتقال برای کیک نی نی سایت تلخی شربت پرتقال سن ایچ تهیه نکتار پرتقال

شربت پرتقال یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ دنی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ نفر
آب پرتقال۲ پیمانه
شکر۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
پوست پرتقال۱ عدد

دستور تهیه شربت پرتقال

مرحله اول

ابتدا آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم و صبر می کنیم تا شربت به غلظتی شهد مانند برسد.

مرحله دوم

غلظت شربت باید طوری باشد که زمانی که یک قاشق از شربت را از بالا داخل قابلمه می ریزیم به سرعت خالی نشود و کمی کشدار باشد. پس از اینکه شربت اماده شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا ولرم شود.

مرحله سوم

برای داشتن دو پیمانه آب پرتقال حدودا یک کیلوگرم پرتقال آبدار نیاز است. پس از اینکه آب پرتقال ها را گرفتیم باید آنرا با یک پارچه تمیز یا توری ریز صاف کنیم. در ادامه شربت و آب پرتقال را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست پرتقال را با رنده ریز رنده می کنیم و به مخلوط آب پرتقال و شربت اضافه می کنیم. شربت ما آماده است، حالا نسبت به ذائقه خود یک ششم یا یک پنجم لیوان ها را با شربت پرتقال و باقی را با آب یخ پر می کنیم و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم.


در ادامه یک دستور دیگر براتون قرار میدم که بتونید به سلیقه خودتون با بهترین دستور شربتتون رو درست کنید :

مواد لازم شربت پرتقال

  • ۲ لیوان آب پرتقال
  • ۳ لیوان آب
  • ۱ کیلو فیله پرتقال
  • ۲ لیوان شکر

طرز تهیه شربت پرتقال

برای تهیه شربت پرتقال مجلسی آب را با شکر مخلوط کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد کف و جرم روی آن را با قاشق بگیرید تا آب زلال تر و شفاف تر باشد. حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب و شکر به مدت نیم ساعت همچنان بجوشند.

سپس آب پرتقال را اضافه کنید و صبر کنید تا شهد دوباره به جوش بیاید. فیله پرتقال را داخل یک پارچه تمیز و نازکی که به تنظیف معروف است بپیچانید و بعد از اینکه آب پرتقال به جوش آمدآن را داخل قابلمه بگذارید و صبر کنید تا 30 دقیقه دیگر هم ،همه مواد با هم با درجه حرارت کم بجوشند.

بعد از سپری شدن این زمان تنظیف یا همان پارچه حاوی فیله های پرتقال را در بیاورید. وقتی تنظیف خنک شد آن را کاملا فشار دهید و عصاره آش را به شربت اضافه کنید. وقتی شربت خنک شد آن را در ظرف های در دار شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی با شکر

آموزش تهیه شربت آلبالو و غلیظ شدن شربت

دستور طرز تهیه شربت به لیمو با میوه به و برگ لیمو

آموزش درست کردن شربت تخم شربتی زعفرونی در منزل

لینک های مفید :

بهترین سایت برای بهینه سازی وبلاگ

چگونه می توانیم آی پی سایت خود را پیدا کنیم

نظرات