بهترین اشعار عاشقانه برای عشقم بلند و کوتاه برای همسر

اشعار عاشقانه

بهترین اشعار عاشقانه شعر عاشقانه برای عشقم بلند نو کوتاه برای همسر شعر زیبای شاد غمگین

در این مطلب گزیده ای از اشعار کوتاه و بسیار زیبای عاشقانه، رمانتیک و احساسی را آماده کرده ایم، برای مطالعه این متن های زیبا در ادامه با وبلاگ تفریحی دنی صادق همراه باشید.

 
 

شعر رمانتیک

یا چشم بپوش

از من و از خویش برانم

یا تنگ در آغوش بگیرم که بمیرم

فاضل نظری

 
 

تک بیت های عاشقانه

شده آیا که غمی ریشه به جانت بزند؟

گره در روح و روانت به جهانت بزند؟

احمد طیبی

 
 

اشعار کوتاه عاشقانه

من از عالم تو را تنها گزیدم

روا داری که من غمگین نشینم ؟!

مولانا

 
 

اشعار احساسی

بر من گذشتی ، سر بر نکردی

از عشق گفتم ، باور نکردی

دل را فکندم ارزان به پایت

سودای مهرش در سر نکردی

سیمین بهبهانی

 
 

بهترین اشعار عاشقانه

چمدان دستِ تو

و ترس به چشمان من است

این غم انگیز ترین حالت غمگین شدن است

 
 

شعر عاشقانه شاد

من آنِ توام

مرا به من باز مده . . .

مولوی

 
 

شعر عاشقانه غمگین

از چشم و دل مپرس که

در اولین نگاه شد

چشم من، خراب دل

و دل، خراب چشم

صائب تبریزی

 
 

شعر عاشقانه بلند

تا در ره عشق آشنای تو شدم

با سد غم و درد مبتلای تو شدم

لیلی‌وش من به حال زارم بنگر

مجنون زمانه از برای تو شدم

وحشی بافقی

 
 

زیباترین اشعار عاشقانه

فاش می گویم و

از گفته خود دلشادم

بنده عشقم و

از هر دو جهان آزادم

حافظ

 
 

شعر عاشقانه زیبا و کوتاه

ز کدام رَه رسیدی؟ زِ کدام در گذشتی؟

که ندیده دیده ناگه به درونِ دل فتادى؟

هوشنگ ابتهاج

 
 

متن عاشقانه ادبی

خبرت هست که

بی روی تو آرامم نیست

طاقت بار فراق

این همه ایامم نیست

سعدی شیرازی

 
 

شعر عاشقانه برای مرد

تا یار برفت صبر از من برمید

وز هر مژه‌ام هزار خونابه چکید

گوئی نتوانم که ببینم بازش

«تا کور شود هر آنکه نتواند دید»

عبید زاکانی

 
 

شعر عاشقانه برای زن

آری آغاز دوست داشتن است

گرچه پایان راه ناپیداست

من به پایان دگر نیاندیشم

که همین دوست داشتن زیباست

فروغ فرخزاد

 
 

اشعار ناب و عاشقانه

از هر چه می‌رود سخن دوست خوشترست

پیغام آشنا نفس روح پرورست

هرگز وجود حاضر غایب شنیده‌ای

من در میان جمع و دلم جای دیگرست

سعدی

 
 

تک بیت های ناب

خودمانیم رفیقان، به کسی بر نخورَد

هر هوس را به غلط عشق حسابش کردیم

علیرضا ضرغامی

 
 

شعرهای خاص عاشقانه

هوا موی تو را که می‌بیند

نا آرام می‌شود

هیچ وقت جایی رفته ای

که باد نیاید؟

افشین یداللهی

 
 

شعر احساسی

قاصد ز برم رفت که آرد خبر از یار

باز آمد و اکنون خبر از خویش ندارد

ولی دشت بیاضی

 
 

شعر عاشقانه نو

بهترین چیز

رسیدن به نگاهی است

که از حادثه عشق تر است

سهراب سپهری

 
 

شعر عاشقانه برای عشقم

زیر باران بیا قدم بزنیم

عمر شب را شبی رقم بزنیم

خسته‌ایم از سکوت حنجره‌ها

زیر باران بیا که دم بزنیم

منوچهر سعادت نوری

 
 

شعر عاشقانه برای همسر

با عشق آنسوی خطر جایی برای ترس نیست

در انتهای موعظه دیگر مجال درس نیست

کافر اگر عاشق شود بی پرده مومن می شود

چیزی شبیه معجزه با عشق ممکن می شود

افشین یداللهی

 
 

زیباترین متن های رمانتیک

نه به چاهی ، نه به دام هوسی افتاده

دلم انگار فقط یاد کسی افتاده . . .

سجاد رشیدی پور

 
 

شعر زیبای عاشقانه برای عشقم

به دیدارم بیا هر شب

در این تنهایی تنها و تاریکِ خدا مانند

دلم تنگ است

بیا ای روشن، ای روشن‌تر از لبخند

شبم را روز کن در زیر سرپوش سیاهی‌ها

دلم تنگ است

مهدی اخوان ثالث

 
 

شعر خاص و عاشقونه

حال من خوب است اما با تو بهتر می شوم

آخ…تا می بینمت یک جور دیگر می شوم

با تو حس شعر در من بیشتر گل می کند

یاسم و باران که می بارد معطر می شوم

مهدی فرجی

 

شعر زیبا و بسیار احساسی

در دیدۀ دل جلوه گرت می بینم

هر لحظه بشکل دگرت می بینم

هر بار که در دیدۀ دل می گذری

از بار دگر خوبترت می بینم

ازرقی هروی

 

شعر عاشقانه کوتاه

نمیدونی چه کاری با دلم کردی

نمیدونی چه غمگینم نفهمیدی

نمیشناسی منو از من چقدر دوری

تو این روزا چه بی رحمانه مغروری

 

شعر عاشقانه کوتاه

دیده را فایده آنست که دلبر بیند

ور نبیند چه بود فایده بینایی را

 

شعر عاشقانه کوتاه

اگر باغم برن بر چیدن گل

گلی همرنگ و هم بوی تو خواهم

گفتی ز ناز ، بیش مرنجان مرا، برو …..

آن گفتنت که

بیش مرنجانم آرزوست ….

 

شعر عاشقانه کوتاه

سهمم از وصل تو کم نیست،همین دیشب بود

روی یک کاغذِ تر ، بوسه زدم نامت را

 

اشعار عاشقانه

کاش می شد در سایه ی مژگانت

لحظه ای هر چند کم

به تماشای دریای خوشرنگ چشمانت می نشستم

 

شعر عاشقانه کوتاه

من مست غم عشقم با خنده خمارم کن

صیاد اگر هستی با بوسه شکارم کن

 

شعر عاشقانه کوتاه

تو اگر پائیز زردی ٬ واسه من بهار سبزی

تو اگر هوای سردی واسه من همیشه گرمی

تو اگه ابر سیاهی واسه من ابر بهاری

تو اگه دشت گناهی واسه من یه بی گناهی

تو اگه غرق نیازی ٬ واسه من یه بی نیازی

تو اگه رفیق راهی ٬ واسه من یه تکیه گاهی

 

شعر عاشقانه کوتاه

گاهی نفس به تیزی شمشیر می شود

از هرچه زندگیست دلت سیر می شود

گویی به خواب بود جوانیمان گذشت

گاهی چه زود فرصتمان دیر می شود

کاری ندارم آنکه کجایی چه می کنی

بی عشق سر مکن که دلت پیر می شود

 

شعر عاشقانه کوتاه

با نگاهت عاشقم کردی،‌ دلم دیوانه شد

خنده بر لب شاعرم کردی دلم دیوانه شد

گفتم آیا میشود با یک نگاه عاشق شوم ؟؟

خنده بر این پرسشم کردی دلم ، دیوانه شد

من نگاه آخرت را عشق معنا میکنم

ای زلیخا یوسفم کردی دلم دیوانه شد

با نگاهت چشم من مشتاق باران میشود

ای تو باران نرگسم کردی دلم دیوانه شد

من بهارم یک ب یک از بودنم کم میشود

بگذر از این،‌ عاقلم کردی دلم دیوانه شد

 

اشعار عاشقانه زیبا

کمی با من بنشین

تا در آن نقشه جغرافیایی عشق تجدید نظر کنیم

بنشین تا ببینیم

تا کجاها مرز چشمان توست

تا کجاها مرز غم‌های من

کمی با من بنشین

تا بر سر شیوه‌ای از عشق

به توافق برسیم

 

اشعار عاشقانه زیبا

نه به چاهی نه به دام هوسی افتاده

دلم انگار فقط یاد کسی افتاده

 

اشعار عاشقانه زیبا

منم تنها ترین تنهای تنها

و تو زیبا ترین زیبای دنیا

 

اشعار عاشقانه زیبا

منم یلدای بی پایان عاشق

تو بودی مرحم زخم شقایق

 

اشعار عاشقانه زیبا

نگاهت را پرستم ای نگارم

فدای تار مویت هرچه دارم

 

اشعار عاشقانه زیبا

ممکن ز تو چون نیست که بر دارم دل

آن به که به سودای تو بسپارم دل 
 
گر من به غم تو نسپارم دل

دل را چه کنم بهر چه می‌دارم دل

 

اشعار عاشقانه زیبا

هم نظری هم خبری هم قمران را قمری

هم شکر اندر شکر اندر شکر اندر شکری

مولانا

 

همچنین ببینید :

نظرات