طرز تهیه خوراک جگر شتر خوشمزه و مقوی

طرز تهیه خوراک جگر شتر

جگر شتر , خواص جگر شتر , خوراک جگر شتر

خوراک جگر شتر یکی از خوراک های خوشمزه و پر طرفدار است که خواص بسیار برای سلامتی بدن دارد . آموزش این خوراک خوشمزه را می توانید در ادامه در وبلاگ دنی مشاهده نمایید.

مواد لازم برای 4 نفر

  • نیم کیلو جگر شتر
  • 2 عدد پیاز
  • 3 حبه سیر
  • 1 عدد فلفل دلمه
  • 2 قاشق رب گوجه
  • نمک و فلفل سیاه

دستور تهیه جگر شتر

برای تهیه این خوراک خوشمزه و مقوی ابتدا یک پیاز وسیر رو پوست کنده واماده می کنیم جگر رو چرخ می کنیم مابین جگر پیاز وسیر می ریزیم تا با جگر چرخ بشه. بعد به اندازه ی یک ربع می زاریم پیاز وسیر به خورد جگر بره.

بعد پیاز دوم رو خورد کرده با فلفل دلمه ودرتابه تفت می دیم وقتی نگینی شد ادویه رو می ریزیم و جگر رو می ریزیم داخلش وشعله رو کم می کنیم ومی زاریم بپزه وقتی جگر مثل گوشت چرخ شده خودشو گرفت اب می ریزیم وبه مدت ۴۰ دقیقه می گذاریم بپزه حداقل ۲ لیوان اب.

چون جگر شتر بافت گوشت داره مثل گوشت چرخکرده سفت هستش وباید بپزه.وقتی احساس کردید یه کم نرم شده درب ماهی تابه رو برداشته وشعله رو یه کم زیاد می کنیم تا ابش جمع بشه وقتی ابش کشیده شد رب رو اضافه می کنیم

و می زاریم تفت داده بشه هنگام سرو یادتون باشه لیموی تازه یا اب لیموهم بریزید تا طعم غذارو عالی کنه این خوراک خوشمزه را به همراه نان تافتون یا نان بربری تازه نوش جان کنید و از خوردن آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

توصیه ما این است که این غذای خوشمزه را در کنار کباب سبزیجات میل کنید تا از خوردن ان لذت دو چندان ببرید. می توانید برای خوشمزه تر شدن و مجلسی تر شدن این غذا انرا به همراه قارچ کبابی ، گوجه کباب یا فلفل کبابی میل نمایید.

در صورت تمایل می توانید این خوراک خوشمزه را مانند خوراک کله گنجشکی با کمی آب بپزید. البته اگر غذاهای آبدار دوست دارید و برای اینکه این غذا حجم بیشتری داشته باشد می توانید در کنارش کمی سیب زمینی هم سرخ کنید.

نظرات