طرز تهیه شیرینی المانی مربایی انگشتی با زرده به روش شف طیبه

طرز تهیه شیرینی مربایی

طرز تهیه شیرینی المانی مربایی انگشتی با زرده پخته نی نی سایت شف طیبه کاتر خوشمزه مشهدی قلبی مارمالاد معصومه رسولی xvc jidi advdkd lvfhdd

شیرینی مربایی یکی از شیرینی های محبوب ایرانی است که مانند شیرینی نخودچی در عید نوروز برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با وبلاگ دنی همراه باشید.

شیرینی  قیصی و پسته‌ای  که در ایران بهش شیرینی مربایی هم میگن، خیلی خوشمزه‌س. با ما همراه باشید تا طرز پخت شیرینی مربایی خانگی رو بهتون آموزش بدیم. این شیرینیها کره‌ای هستن و با گلاب و وانیل خوشبو میشن. داخلشون رو با زردآلوهای ترش و شیرین پر می‌کنن و روشون پسته خرد شده می‌ریزن. وقتی این شیرینی پخته بشه مزه‌ی عالی‌ای داره و دلتون میخواد تو یه لقمه پایینش کنین. این شیرینی مربایی خوشمزه توی دهان آب میشه. دستورهای رایجی برای این شیرینی وجود دارد که در آن نیاز به استفاده از همزن و استراحت خمیر است.اما این دستور ساده بدون نیاز به هیچ یک به صورت تابه ای و سریع برای شما تهیه شده است.  


مواد لازم شیرینی مربایی
آرد قنادی۲ و ¼ پیمانه
پودر قندنصف پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
کره۱۵۰ گرم
وانیلنصف قاشق چایخوری
مارمالاد یا مربابا طعم دلخواه

دستور پخت شیرینی مشهدی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مربایی آلمانی ابتدا کره و پودر قند را با داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن ۵ دقیقه می زنیم تا پوک و سفید رنگ شود. در ادامه تخم مغر و وانیل را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را با همزن می زنیم تا کاملا یکدست و مخلوط شوند.

مرحله دوم

حالا آرد را دو مرتبه الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم و با قاشق یا لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید. مواد را نیاز نیست بیش از حد مخلوط کنیم، در همین حد که آرد با دیگر مواد یکدست شود کافی است.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که ورز دادن و مخلوط کردن بیش از حد خمیر باعث می شود که خمیر به روغن بیفتد که در این صورت شیرینی ها پس از پخت خشک می شوند. در ضمن این خمیر نیازی به استراحت ندارد و پس از آماده شدن خمیر به سراغ مرحله بعدی می رویم.


طرز تهیه شیرینی ساوارین کنجدی عکس قالب فرانسوی بادامی شکلاتی پسته وانیلی xvc jidi advdkd sh hvdk


شیرینی ساوارین یکی از انواع شیرینی ها ساده و بسیار خوشمزه فرانسوی است که معمولا برای عید نوروز تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با طرز تهیه شیرینی ساوارین همراه باشید.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم سپس هر قسمت خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار می دهیم و با وردنه روی سطح کار پهن می کنیم. ضخامت خمیر با ۳ میلی متر باشد. حالا با قالب یا کاتر مورد نظرمان خمیرها را قالب می زنیم.

مرحله پنجم

حالا با یک سر ماسوره وسط نصف شیرینی ها را برش می زنیم و خارج می کنیم. در ادامه شیرینی را با کاغذ روغنی زیرشان داخل سینی فر می چینیم، توجه داشته باشید که هنگام انتقال شیرینی ها به سینی فر مراقب باشید که تغییری در شکل ظاهری شیرینی ها ایجاد نشود.

مرحله ششم

فر را از ۲۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس شیرینی ها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند. هنگام پخت از کنار فر تکان نخورید چون این شیرینی خیلی حساس است و زود خشک می شود.


طرز تهیه شیرینی کشمشی با لیوان رژیمی دونفره بدون فر مرحله به مرحله و گردویی نرم با پیمانه نرم و خوشمزه خانگی با مایکروفر بدون کاغذ روغنی با پیمانه لیوان


شیرینی کشمشی یکی از انواع شیرینی ها بسیار پر طرفدار ایرانی است که مانند انواع کیک به همراه چای سرو می شود. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه شیرینی کشمشی همراه باشید.

مرحله هفتم

پس از قرار دادن در فر مراقب باشید که زیر شیرینی ها که کمی رنگ گرفت آنها را از فر خارج کنید و نگذارید زیاد قهوه ای شود چون شیرینی خشک می شود. پس از پخت صبر می کنیم شیرینی ها خنک شود سپس با مارملاد دلخواه بین شیرینی را پر می کنیم.

مرحله هشتم

برای بین شیرینی ها می توانید از انواع مرباها و مارمالادها به سلیقه خود استفاده کنید. پس از اینکه شیرینی ها آماده شد آنها را به وسیله پودر پسته یا هر چیزی دیگری به سلیقه خود تزیین می کنیم. این شیرینی را می توانید تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید.


  دستور تهیه شیرینی مربایی بدون فر


طرز تهیه شیرینی مربایی:


روغن جامد یا روغن صاف قنادی ۱۲۵ گرم


تخم مرغ یک عدد


پودر قند نصف لیوان


بکینگ پودر نصف قاصق چای خوری  


آرد حدود یک و نیم لیوان


نشاسته پودری ذرت یا گندم نصف لیوان


طرز تهیه:


روغن و پودر قند را مخلوط می کنیم( بهتر است از قاشق حوبی استفاده کنید) تخم مرغ و بکینگ پودر را هم اضافه و مخلوط می کنیم در آخر هم اول نشاسته ذرت را مخلوط بعد هم آرد را کم کم تا جایی اضافه می کنیم که خمیر به دست نچسبد . بعد خمیر را   ما بین دو نایلون باز کنید و قالب بزنید. برای قالب زدن هم میتونید به مقدار خیلی کم ارد روی خمیر بپاشید ( خیلی کم ) وقتی قالب می زنید دقت کنید  تعداد زوج باشه چون روی هم قرار می گیرند.سپس یکی درمیان با ته ماسوره مثل شکل وسط را هم قالب بزنید. قالب یا تابه را کمی چرب کنید، بعد داخل قالب بچینید.


طرز تهیه شیرینی بهشتی ترد و خوشمزه , فوت و فن شیرینی بهشتی , شیرینی بهشتی بهاره وحید , xvc jidi advdkd fiajd


شیرینی بهشتی یکی از شیرینی های محبوب ایرانی است که از شیرینی های مخصوص عید نوروز هم محسوب می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با طرز تهیه شیرینی بهشتی همراه باشید.


روش پخت روی گاز :


شعله پخش کن با حرارت ملایم روی شعله متوسط میگذاریم تا داغ شود بعد تابه را روی آن قرار می دهیم درب ظرف را می ببندیم. مدت بیست دقیقه زمان میبرد تا آماده شود.


روش پخت داخل فر


اگر تمایل داشتید از فر استفاده کنید 20 دقیقه با حرارت 150 درجه فر را گرم کنید. بعد مدت بیست دقیقه هم شیرینی ها را بپزید.


نکته بعد پخت حتما باید زیر شیرینی ها طلایی بشه بعد از خنک شدن مابین شیرینی ها مارمالاد گذاشته و رویش رو با شکلات تزیین کنید.


بهترین مارمالادها آلبالو،زرشک یا سیب است که می توانید در خانه هم تهیه کنید.کمی شربت آلبالو با پودر ژلاتین که به صورت بنماری ذوب کرده اید به شما یک مارمالاد خانگی خوش طعم قابل استفاده برای این شیرینی می دهد.

نظرات