طرز تهیه کباب مشتی با زردک به روش رستوران های اصفهانی

طرز تهیه کباب مشتی با زردک

طرز تهیه کباب زردک , طرز تهیه کباب مشتی , طرز تهیه کباب شیره و سرکه

کباب زردک یکی از کباب ها خوشمزه و سنتی ایرانی است که در گذشته های دور در اصفهان تهیه می شده است. برخی این کباب را با نام کباب سکنجبین هم می شناسند چون این کباب با سرکه و شیره عم دار می شود. نام دیگر این کباب خوشمزه کباب مشتی است که به دلیل اینکه ظاهر ان شبیه به مشت انسان می شود به آن کباب مشتی می گویند. توصیه می کنیم اگر به کشف طعم های جدید علاقمند هستید حتما این کباب خوشمزه را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. خیلی از افراد این کباب را با کباب لقمه اشتباه می گیرند اما باید بگوییم این دو کباب کاملا متفاوت هستند.

مواد لازم برای ۲ نفر

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • شیره انگور ۳ قاشق غذاخوری
  • سرکه قرمز ۵ قاشق غذاخوری
  • زردک ۲ عدد
  • آرد نخودچی به مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کباب زردک

مرحله اول

برای تهیه کباب زردک خوشمزه ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی اش را با دست می گیریمف سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، در ادامه گوشت چرخ کرده را به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پوست زردک ها را می گیریم، سپس رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا حالتی چسبناک و منسجم پیدا کنند.

مرحله سوم

در صورتی که مایه کباب آبکی و شل بود باید کمی آرد نخودچی اضافه کنیم تا منسجم شود. در ادامه روی کاسه حاوی مایه کباب را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم، در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و با دست حالت می دهیم.

مرحله پنجم

ظاهر این کباب تقریبا شبیه به کباب لقمه است، در ادامه کباب ها را داخل روغن داغ سرخ می کنیم. پس از اینکه تمام مایه کباب را سرخ کردیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و سرکه را به همراه شیره و نصف لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه مخلوط سرکه و شیره به نقطه جوش رسید، حرارت زیر تابه را ملایمتر می کنیم و کباب های سرخ شده را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت بپزند تا مخلوط سرکه و شیره به خورد کباب ها برود.

مرحله هفتم

پس از اینکه سس موجود در تابه غلیظ شد و کباب ها به طور کامل پختند، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم، سپس کباب ها را به همراه باقیمانده در تابه داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

نکات پخت کباب زردک

طعم کباب زردک

یکی از مهم ترین نکات تهیه این کباب طعم دهی به آن می باشد، به این صورت که بدانیم که چقدر شیره و چقدر سرکه باید اضافه کنیم. حتما بعد از اضافه کردن شیره و سرکه طعم کباب را می چشیم و در صورتی که با ذائقه ما سازگار نبود می توانیم مقدار سرکه یا شیره را افزایش دهیم.

جایگزین زردک

زردک شباهت بسیار زیادی به هویج دارد و با نام هویج ایرانی هم شناخته می شود. البته زردک فصل مشخصی دارد و در همه فصل ها موجود نمی باشد. به همین دلیل در صورتی که زردک در دسترس نبود می توانیم از هویج هم استفاده کنیم.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کباب بناب ساطوری , ادویه کباب بناب آذربایجان , فرق کباب بناب تبریز با کباب کوبیده , xvc jidi fhf fkhf

کباب بناب یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان بناب می باشد. این کباب خوشمزه به دلیل اینکه با ساطورهای بزرگ تهیه می شود با نام کباب ساطوری هم شناخته می شود. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مطلب طرز تهیه کباب بنان تبریزی به روش رستوران های بناب همراه باشید.

طرز تهیه دونر کباب ترکی رستورانی در ایران مخلوط با دستگاه با گوشت چرخ کرده مرغ بدون فر ترکیه ای با فر ذغالی ترکی شاورما با گوشت بوقلمون

کباب ترکی که با نام دونر کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار مشهور کشور ترکیه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ترکی در ادامه با با مطلب طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده به روش رستورانی همراه باشید.

طرز تهیه کباب قفقازی رولی تابه ای عربی جوادجوادی تفاوت کباب بختیاری و قفقازی xvc jidi  fhf rtrhcd

کباب قفقازی یکی از انواع کباب های خوشمزه بین المللی است که از ترکیب گوشت مرغ و گوشت قرمز تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مطلب طرز تهیه کباب قفقازی میکس شده با گوشت و مرغ همراه باشید.

منابع :

chishi.ir

نظرات