طرز تهیه کمپوت سیب یک کیلو خانگی و خوشمزه

طرز تهیه کمپوت سیب

طرز تهیه کمپوت سیب در داخل شیشه برای نوزاد نی نی سایت با ژله فوری خانگی آشپزخانه کوچک من

کمپوت سیب یکی از انواع کمپوت های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که با سیب تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله چی شی همراه باشید.

مواد لازم کمپوت سیب
سیب۱۰ عدد
شکر۶ قاشق غذاخوری
آب۳ لیوان
گلاب۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق مرباخوری

دستور پخت کمپوت سیب

مرحله اول

ابتدا سیب ها را پوست می گیریم و به شکل دلخواه برش می زنیم. توصیه می شود به خاطر اینکه سیب ها پس از پخت له نشوند انها را به صورت درشت خرد کنید. مثلا همین که سیب ها را از وسط نصف کنیم کافی است و نیاز نیست انها را کوچکتر خرد کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب ها را تمیز کردیم و برش دادیم انرا می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود، سپس آب و شکر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله سوم

در ادامه گلاب و آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و پس از کمی مخلوط کردن سیب ها را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب ها بپزند. حالا باید صبر کنیم تا شربت کمپوت قوام یابد و به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم

نکته مهم در این مرحله این است که هر زمان سیب ها پختند باید آنها را از قابلمه خارج کنیم چون اگر بیش از حد بپزند له می شوند. اگر سیب ها پخته بودند و شربت کمپوت هنوز نیاز به جوشیدن داشته سیب ها را زا قابلمه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

سپس اجازه می دهیم شربت به تنهایی روی حرارت بماند تا به قوام برسد. پس از اینکه شربت و سیب ها اماده شدند اجازه می دهیم در دمای محیط بمانند تا کاملا خنک شوند سپس در ظرف در بسته در یخچال نگهداری می کنیم.


مطالب مرتبط:

طرز تهیه تیرامیسو یک دسر خوشمزه از ایتالیا

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی خوشمزه و مخصوص ایتالیایی


منابع :

کمپوت سیب

دسر خوشمزه با سیب

نظرات