طرز تهیه سس قارچ برای سیب زمینی سرخ کرده، پاستا و سوخاری

طرز تهیه سس قارچ

طرز تهیه سس قارچ برای سیب زمینی سرخ کرده با پنیر پیتزا برای پاستا سوخاری با رب گوجه با خامه برای استیک با ارد و شیر با سس قارچ و خامه xvc jidi ss rhv

سس قارچ معمولا به همراه استیک، پاستا، رست بیف، مرغ، میتلف و حتی انواع ساندویچ و سبزیجات سرو می‌شود. سس قارچ به لطف وجود قارچ و خامه طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهد.

طرز تهیه سس قارچ رژیمی خوشمزه با خامه و شیر برای شنیسل مرغ ، سس قارچ را میتوانید در کنار غذاهایی همچون پاستا ، خوراک زبان ، استیک و سیب زمینی سرخ کرده و ماکارونی استفاده نمایید . شما با قرار دادن قارچ در بسته های کاغذی میتوانید برای ۱ هفته درون یخچال نگهداری نمایید .

سس قارچ یکی از انواع سس های خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه غذاهایی مثل استیک گوشت، استیک مرغ و … سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ تفریحی دنی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۳۰۰ گرم
خامه۳۰۰ گرم
شیر۱ لیوان
پودر سیر۲ قاشق مربا خوری
پیاز۲ عدد
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
ماست چکیده۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

دستور تهیه سس قارچ

مرحله اول

برای تهیه سس قارچ مجلسی ابتدا باید پوست اضافی روی قارچ ها را جدا کنیم، سپس قارچ ها را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود و خشک شوند. پس از اینکه قارچ ها خشک شدند آنها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه برای طعم دار شدن قارچ ها، آب لیمو ترش را به همراه مقدار نمک و فلفل سیاه و کمی آب به قارچ ها اضافه می کنیم. قارچ ها را با دست به خوبی زیر و رو می کنیم تا مواد طعم دهنده به تمام نقاط قارچ ها برسد.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم کاسه را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا قارچ ها طعم بگیرند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل تابه قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در کره تفت می دهیم تا نرم و شفاف شوند. آب اضافی موجود در کاسه قارچ ها را دور می ریزیم و قارچ ها را به تابه اضافه می کنیم. قارچ ها خوب تفت می دهیم تا آب بیندازند.

مرحله پنجم

حالا ماست را به همراه نصف خامه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم تا سس به غلظت دلخواهمان برسد. در صورت تمایل می توانید مخلوط قارچ و پیاز را در میکسر بریزید تا کاملا پوره شود.

مرحله ششم

البته برای زیبایی سس بهتر است قطعات قارچ در سس دیده شوند. در ادامه مخلوط شیر، ماست و خامه را به قارچ اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در پایان مقداری پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه سس تقریبا آماده شد باقیمانده خامه را نیز اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا غلظت سس بیشتر شود. در آخر سس را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. از این سس در کنار انواع غذاها می توانید استفاده کنید.

نکات تهیه سس قارچ

سس قارچ با رب گوجه فرنگی

برای تهیه سس قارچ با رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی باید ماست چکیده، شیر و خامه را از لیست مواد لازم حذف کنید. ابتدا قارچ ها را تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند سپس گوجه فرنگی پوره شده یا رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مواد را به خوبی تفت می دهیم تا یکدست شوند، سپس ادویه ها را اضافه می کنیم. برای اینکه رنگ سس شما پر رنگ تر شود اگر از گوجه فرنگی پوره شده استفاده کردید حتما کمی رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید، چون رب گوجه فرنگی رب خوبی به سس می دهد.


سس قارچ با گوجه فرنگی


مواد لازم:

1 عدد سیر: 1 حبه گوجه فرنگی: 2 عدد قارچ: 10 عدد ادویه: نمک،فلفل سیاه، آویشن ، اروگانو و پاپریکا روغن زیتون 


دستور تهیه :

برای تهیه سس قارچ خوشمزه اول پیاز نگینی خرد میکنیم و با کمی روغن زیتون تفت میدیم.بعد 1 حبه سیر رنده شده رو اضافه و بعد هم قارچ خرد شده رو اضافه کرده و باز مقداری تفت میدیم. بعد گوجه فرنگی تازه (پوست کنده و خرد شده) رو اضافه کرده و آخر سر هم یکی دو ق رب گوجه اضافه کرده و در پایان ادویه ( نمک،فلفل سیاه، آویشن ، اروگانو و پاپریکا) رو اضافه میکنیم و کمی آب میریزیم


طرز تهیه سس کچاپ خانگی ساده نی نی سایت با نشاسته سوران شف طیبه گلاور پیتزا با رب پودر کچاپ خانگی


سس کچاپ یکی از انواع سس های پرطرفدار است که به عنوان یک سس بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مطلب طرز تهیه سس کچاپ همراه باشید.


طرز تهیه سس هزار جزیره خانم گلاور سالاد دلپذیر مهرام خانگی با سس مایونز در منزل بدون همزن برقی


سس هزار جزیره یکی از انواع سس های خوشمزه پرطرفدار ایرانی است که به همراه انواع سالاد و غذاها سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مطلب طرز تهیه سس هزار جزیره همراه باشید.


مطالب مرتبط :

روش تهیه پودر پیاز خوشمزه در خانه

نظرات