طرز تهیه صفیحه عربی نان خوشمزه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه صفیحه

طرز تهیه صفیحه عربی نان خوشمزه با گوشت چرخ کرده

صفیحه یکی از غذا هاي آسان و سریعا پخت هست اما با طعم تندی که دارد بسیار طرفدار پیدا کرده هست . طرز تهیه صفیحه غذای عربی تند ,در این مقاله می خواهیم شما را با یک غذای تند عربی که خیلی سریعا تهیه میشود، آشنا کنیم.صفیحه  یکی از انوع غذاهای خوشمزه عربی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی عربی در ادامه با سایت دنی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید۳ پیمانه
ماست۱ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع¼ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
جعفری۱ مشت
رب انار۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زیره و پاپریکابه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت صفیحه

مرحله اول

برای تهیه صفیحه عربی خوشمزه ابتدا آرد را به همراه بکینگ پودر، خمیر مایه و شکر داخل یک کاسه جادار ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس ماست و روغن مایع را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله دوم

در این مرحله خمیر را به خوبی ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود، سپس یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و ۳۰ دقیقه در یک جای گرم استراحت می دهیم.

مرحله سوم

در همین حین پیاز را به همراه فلفل دلمه ای و جعفری داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم تا کاملا یکدست شوند، سپس درون یک کاسه مناسب با گوشت چرخ کرده به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه رب انار، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره و پاپریکا اضافه می کنیم و مواد را در حدی که یکدست شوند مخلوط می کنیم. حالا خمیر را روی سطح کار با قطر نیم سانتی متر پهن می کنیم.

مرحله پنجم

روی خمیر با کاتر گرد قالب می زنیم، سپس سینی فر را کمی روغن چرب می کنیم و خمیر های قالب زده شده را درون سینی فر می چینیم. در ادامه از مخلوط گوشت چرخ مقدار کمی روی هر خمیر قالب زده به صورت پخش می ریزیم.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توانیم مقداری مغزیجات مثل مغز بادام هم روی نان صفیحه بریزیم. حالا سینی فر را درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده ایم قرار می دهیم و صبر می کنیم تا زیر نان ها رنگ بگیرد و طلایی شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه زیر نان ها رنگ گرفت چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی مواد طلایی شود، سپس از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی از حرارت بیفتند. در پایان نان صفیحه را به همراه سس یا چاشنی دلخواه سرو می کنیم.


دستور دوم نان صفیحه

مواد لازم برای پخت صفیحه

  • گوشت چرخ کرده 500 گرم
  • پیاز (نگینی خرد شده) 1 عدد
  • گوجه فرنگی (نگینی خرد شده) 1 عدد
  • فلفل چیلی کوچک (خرد شده) 1 عدد
  • جعفری (خرد شده) یک سوم پیمانه
  • خلال بادام 2 قاشق سوپخوری
  • رب انار 1 قاشق سوپخوری
  • پودر دارچین یک دوم قاشق چایخوری
  • پودر تخم گشنیز یک سوم قاشق چایخوری
  • پودر زیره یک سوم قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • نان پیتا 4 عدد
  • روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه صفیحه :

پیاز را درون تابه ای ریخته و همراه با 1 قاشق سوپخوری روغن زیتون تفت دهید تا سبک شود. گوشت را به مواد افزوده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

فلفل چیلی و جعفری را به همراه خلال بادام، گوجه فرنگی، رب انار، پودر دارچین، پودر تخم گشنیز، پودر زیره، نمک و فلفل سیاه را به گوشت افزوده و با حرارت ملایم کمی تفت دهید.

مقداری روغن زیتون روی نان پیتا (یا نان تافتون به صورت گرد برش خرده) بمالید و از مخلوط گوشت و ادویه روی آن بگذارید. سپس آن را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده به مدت 8 دقیقه بپزید.

طرز تهیه غذای مندی گوشت در تهران غذای فلسطینی ادویه مندی  lknd   aj

مندی پلو که یکی از خوشمزه ترین غذاهای یمنی است در پخت آن بسته به سلیقه افراد از گوشت مرغ یا گوشت گوسفندی استفاده می شود. شما می توانید این پلو را برای مهمانی های خود درست کنید. مندی گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه عربی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه مندی پلو خوشمزه همراه باشید.

طرز تهیه کبه بلغور با ماست چکیده عربی عراقی لبنانی گندم برغل fi fvydg fgy v

کبه برغل یا کبه بلغور یکی از انواع غذاهای خوشمزه عربی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مطلب طرز تهیه کبه برغل عراقی خوشمزه با بلغور همراه باشید.

طرز تهیه کباب زردک , طرز تهیه کباب مشتی , طرز تهیه کباب شیره و سرکه

کباب زردک یکی از کباب ها خوشمزه و سنتی ایرانی است که در گذشته های دور در اصفهان تهیه می شده است. برخی این کباب را با نام کباب سکنجبین هم می شناسند چون این کباب با سرکه و شیره عم دار می شود. نام دیگر این کباب خوشمزه کباب مشتی است که به دلیل اینکه ظاهر ان شبیه به مشت انسان می شود به آن کباب مشتی می گویند. توصیه می کنیم اگر به کشف طعم های جدید علاقمند هستید حتما این کباب خوشمزه را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. خیلی از افراد این کباب را با کباب لقمه اشتباه می گیرند اما باید بگوییم این دو کباب کاملا متفاوت هستند. برای تهیه این کباب در ادامه با مطلب طرز تهیه کباب زردک خوشمزه به روش اصیل اصفهانی همراه باشید.


منابع :

masterchefmag.com

سایت چی شی

نظرات