طرز تهیه کیک لیمویی فرانسوی فوق العاده خوشمزه با سس لیمو

طرز تهیه کیک لیمویی فرانسوی

طرز تهیه کیک لیمو

کیک لیمو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با وبلاگ دنی همراه باشید.

مواد لازم کیک لیمویی

  • آرد سفید ۲۲۰ گرم
  • شکر ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۲۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن مایع ۳۵ گرم
  • بکینگ پودر ۲ قاشق سوپخوری
  • آب لیمو ترش ۷۵ گرم
  • وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
  • نمک یک هشتم قاشق چایخوری
  • پوست لیمو ۱ قاشق سوپخوری
  • آب ۵۵ گرم

دستور پخت کیک لیمویی

مرحله اول

ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس به سراغ آماده کردن مایه کیک می رویم. ابتدا کره نرم شده را به همراه شکر و پوست لیمو ترش رنده شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند ۳ دقیقه هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه تخم مرغ ها را دانه به دانه اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند، سپس وانیل را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند. حالا آب و آب لیمو ترش را مخلوط کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا آرد را با بکینگ پودر و نمک مخلوط می کنیم سپس دو مرتبه الک می کنیم تا آرد کاملا صاف شود. در ادامه روغن را به دیگر مواد کیک اضافه می کنیم و با دور کم هم زن کمی هم می زنیم سپس نصف آرد را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

زمان اضافه کردن آرد دور همزن باید روی کند باشد. پس از اینکه آرد با مواد یکدست شد نصف دیگر آرد را به همراه مخلوط آب و آب لیمو ترش اضافه می کنیم و کمی دیگر مواد را مخلوط می کنیم به حدی که فقط مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا قالب کیک را با کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و روی آن را ضاف می کنیم و به مدت ۴۵ دقیقه در داخل فر که با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده است قرار می دهیم تا کیک اماده شود.

مرحله ششم

پس از ۴۵ دقیقه یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید اگر چیزی به خلال دندان نچسبیده بود کیک ما اماده است. آنرا از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا خنک شود ، سپس می توانید به شلیقه خود کیک لیمویی را تزیین و برش بزنید.

در صورت تمیال می توانید از شربت پرتقال هم برای خیس کردن کیک لیمویی استفاده کنید تا طعم بهتری را تجربه کنید. برای تهیه شربت پرتقال خانگی هم یم توانید این لینک (طرز تهیه شربت پرتقال سن ایچ) را دنبال کنید.

منبع : طرز تهیه کیک لیمویی فرانسوی

مطالب مرتبط :

طرز تهیه پنکیک مجلسی و بسیار خوشمزه برای عصرانه

طرز تهیه قطاب خوشمزه با شربت به روش کرمانی با آرد گندم

طرز تهیه شیرینی مشهدی خوشمزه مربایی به روش آلمانی

طرز تهیه شیرینی کشمشی اصیل ایرانی با بافت خشک و نرم

---------------------------------------------------

دوستان اگر اهل موزیک بازی هستید می تونید تو سایت فری ساند موزیک های مورد علاقتون رو آپلود کنید و کامنت بگیرید از علاقمندان به موسیقی. منم تو این سایت عضو هستم اگر دوست داشتید برای موزیک هام کامنت بگذارید. الان هیت ترین آهنگ این روزها یعنی بی احساس شادمهر رو آپلود کردمف منتظرم تایید کنن :)

---------------------------------------------------

در ادامه هم می خوام چند تا کیک خوب معرفی کنم برای دوستانی که تو این روزهای کرونایی تو خونه گیر افتادن. اولین کیکی که معرف می کنم کیک زیرا هست که می تونید از این لینک ( طرز تهیه کیک زبرا ) دستورش رو بگیرید. دستور تست شده هست و با خیال راحت درست کنید و لذتش رو ببرید. این کیک رو اگر کمی با سلیقه باشید می تونید خیلی شیک و با کلاس درست کنید و چشم خانم های فامیل رو کاملا خیره و متعجب کنید. تو این کیک همه چیر مثل کیک اسفنجی هست فقط باید تو طرح دادن به کیک از ایده های خودتون استفاده کنید تا یک کیک گورخری عالی داشته باشید.

---------------------------------------------------

دوستانی هم دنبال یک رسپی کامل و همه چیز تمام برای کیک اسفنجی می گردن این لینک (طرز تهیه کیک اسفنجی) را یک بررسی کنن چون من با این رسپی درست کردم کیک کاملا عالی و بافتش کاملا اسفنجی شد. اگر می خواهید کیک تولد برای اعضای خانواده درست کنید توصیه میشه از این رسپی کمک بگیرید.

نظرات